Handler – har du hvad det tager?

Skuespil er en stor industri. Der er aktører overalt fra teatret til film, fra TV til radio, og selv på gaden i form af mime. Alligevel handler er ikke nemme i virkeligheden, som at spille musik, det er næsten umuligt at mestre.

For at være en god skuespiller, nødt du til at kunne komme ind en karakter og bogstaveligt leve som dem at overbevise din målgruppe, og for et øjeblik, endda selv, som karakteren er hvem du er. Alt du vil sandsynligvis nødt til at arbejde med er et par skrevne ord, måske kostumer og et sæt, og din fantasi, er det et vanskeligt forehavende.

Vifte af færdigheder, at en skuespiller skal skal være effektiv er meget bredt. Du skal have en beherskelse af kroppen til bevægelse, der kan omfatte kæmper, dans eller billedskabende udtryk. Din stemme, skal også være klart nok at blive forstået på afstand, og du skal muligvis også nogle talent i sang eller sætte på accenter. Det vanskeligste aspekt langt, er selv om, den følelsesmæssige, som du skal være stand til at påtage sig forskellige følelser på vil-grædende på efterspørgslen, for eksempel, eller er i stand til at give en effektiv illusion af lykke eller ophidselse.

En af de mest anvendte metoder til portrættere realistisk følelser er Stanislavskis teori om metode handler, som du ville gøre klogt i at studere hvis du ønsker at blive skuespiller. Dybest set, ideen er, at når du handler, du tænker på et tidspunkt, hvor du følte følelser du ønsker at skildre. For eksempel, hvis din karakter er trist over død af deres mor, kan du tænke på den tid, da du var lille og din hund døde, og så begynder at græde. Der er mere i det end det, men det er den grundlæggende teori, og det kan give en meget overbevisende præstation, når det gøres korrekt.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *